Idea Znaku „zakup prospołeczny”

W dniu 18 maja 2014 roku podczas III Podlaskich Targów Ekonomii Społecznej została podpisana umowa pomiędzy Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Białymstoku a Fundacją Królowej Polski Św. Jadwigi dotycząca przyznawania Znaku „ZakupProSpołeczny”.

„ZakupProSpołeczny” jest zarejestrowanym znakiem, który intuicyjnie informuje klienta/kontrahenta, że produkt jest wytworzony w organizacji, która należy do sektora ekonomii społecznej oraz jest wysokiej jakości. Przyznawany jest produktom, które cechują się szczególną dbałością o wysoką jakość towarów. Umieszczany jest w zależności od potrzeb podmiotu, w miejscach, które najbardziej odpowiadają podmiotowi np. na opakowaniach produktów, logo
w miejscu pracy, na stronie internetowej.

Idea certyfikatu „ZakupProSpołeczny” pod patronatem Fundacji powstała w 2010 roku i polega na realizowaniu kampanii promocyjnej, która opiera się na budowaniu silnych marek wśród podmiotów ekonomii społecznej. W tej chwili Znak trafił do następujących województw: dolnośląskiego, małopolskiego, łódzkiego, opolskiego, zachodniopomorskiego, wielkopolskiego oraz warmińsko-mazurskiego.

Idea jest oddolną inicjatywą i zarówno uzyskanie możliwości certyfikowania jak i używanie Znaku przez podmioty, są bezpłatne i Fundacja nie pobiera żadnych opłat. Podmioty, które mogą ubiegać się o prawo do korzystania ze „ZakupProSpołeczny” to: spółdzielnie socjalne, spółdzielnie inwalidów i niewidomych, centra integracji społecznej, zakłady aktywności zawodowej, spółki non-profit, fundacje, stowarzyszenia, inne podmioty spełniające definicję organizacji pozarządowej, osoby prawne lub jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego i innych kościołów i związków wyznaniowych.

W najbliższym czasie zostaną udostępnione dokumenty niezbędne do uzyskania certyfikatu oraz zostanie powołana Kapituła Certyfikująca, która będzie rozpatrywać wnioski kandydatów chcących uzyskać certyfikację.

zakup-pro_logo